עסק אופטימי חדשות לעסקים קטנים ובינוניים – איך להיות עצמאי!

המדריך המלא למיתוג: מה זה מיתוג

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

המילה מיתוג משמשת לתיאור תהליך יצירת שם, סמל או עיצוב ייחודיים המזהים מוצר או שירות. מיתוג משויך בדרך כלל ללוגואים, סיסמאות ואלמנטים ויזואליים אחרים. אבל זה כולל גם את הסביבה הכוללת שבה מוצר נמכר או שבה ניתנים שירותים. כאשר אתם מנסים ליצור לעצמכם שם בעולם העסקים, מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעשות נכון. זה יותר מסתם לוגו, סלוגן או קמפיין פרסומי. מיתוג עוסק ביצירת סביבה שבה המוצר או השירות שלך משגשגים ונודע במי הוא ובמה שהוא עושה.

המונח "מיתוג" מגיע מהשימוש בבקר לזיהוי מלאי וסחורות משלו. למרות שהמילה אינה משמשת כיום במובן זה, עדיין ניתן ליישם אותה על פרקטיקה או ארגונים עסקיים מסוימים. לדוגמה, מכירת מוצרים תחת שם מותג מרמזת שהאדם או הארגון הם הבעלים של אותו "מותג" מסוים של המוצר.

חשיבות המיתוג

אז מה זה מיתוג?

מיתוג הוא דרך רבת עוצמה לתקשר את אישיות החברה ואת ערכיה לעולם. זה יכול לשמש ככלי שיווקי יעיל, שעוזר לחברות לצמוח.

נגיד למשל ויש לך מוצר או שירות בעיר מסויימת ואתה רוצה שימצאו אותך בגוגל מתי שאנשים מחפשים את תיאור השירות בעיר מסויימת והאתר שלך יקפוץ ראשון בחיפושים. זה נקרא SEO.

מיתוג חיוני לכל חברה מכיוון שהוא יוצר שם לחברה, מציב ציפיות ומעניק קול שמהדהד עם הקהל שלה.

מותג חזק עוזר לצרכנים להזדהות עם המוצר או השירות ביתר קלות ולבטוח בו. זה גם מאפשר לחברות לגבות מחירים גבוהים יותר עבור המוצרים או השירותים שלהן מכיוון שהם נתפסים כבעלי ערך רב יותר ממותגים אחרים.

חברות צריכות תמיד לעדכן את המיתוג שלהן ולעדכן אותן כך שיוכלו להישאר רלוונטיות בשוק המשתנה ללא הרף.

מהי זהות מותג?

זהות מותגית היא מכלול של כלים וטכניקות המשמשים ליצירת קשר רגשי מאוחד ומוכר בין החברה לקהל היעד שלה.

ניתן לסווג את זהויות המותג לשני סוגים: זהות ארגונית, שנועדה בעיקר לשימוש פנימי, וזהות מותג, שהיא לשימוש חיצוני. זהות תאגידית כוללת בדרך כלל את הלוגו, הצבעים, הגופנים וכו', בעוד שזהות המותג כוללת לוגואים, צבעים, גופנים כמו גם דברים אחרים כגון תגיות או סיסמאות.

איך עובד תהליך המיתוג

תהליך המיתוג הוא חלק מכריע בהקמת המותג שלך. צריך לטפל בזה בזהירות, כי אם זה משתבש אז יהיה לך קשה להתאושש. התהליך כולל להבין מה מייחד את המוצר או השירות שלך, ולאחר מכן להעביר את המסר הזה לצרכנים בערוצים שונים.

מיתוג לעסקים קטנים

כן, מיתוג לעסקים קטנים אפשרי. למעשה, האינטרנט הקל עליהם להפוך לחברה גדולה. עסקים קטנים יכולים כעת להשתמש במדיה החברתית לטובתם על ידי ביסוס זהות המהדהדת עם שוק היעד שלהם. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת קול, טון וסגנון אחידים בכל הערוצים בהם הם פעילים כולל: העתקת אתר, פוסטים בבלוג, שיווק באמצעות תוכן

מה כולל הליך מיתוג לעסק

תהליך מיתוג העסק (או המוצר) כולל יצירת זהות והקמת חזית חנות שתעסיק לקוחות פוטנציאליים. על מנת להשפיע, חשוב שיהיה לוגו, שורת תיוג ואתר בלתי נשכח.

יצירת מותג חזק חשובה על מנת להשפיע על לקוחות פוטנציאליים. לוגו צריך להיות סמל מוכר ויש להשתמש בו על כל החומרים השיווקיים. קו תג הוא מרכיב חשוב במיתוג, שכן הוא יעזור לתת את הטון לחברה או למוצר. לבסוף, אתר אינטרנט הכרחי כדי לבסס אמינות מול לקוחות פוטנציאליים.

כמה זמן לוקח לבנות מותג? (מיתוג, בניית עסק, כמה זמן לוקח לבנות מותג מצליח)

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. זה תלוי בסוג העסק, התחרות בענף, והכי חשוב, מה אתה מנסה להשיג מהמותג שלך. מיתוג הוא השקעה שיכולה לקחת זמן כדי לראות תשואה כלשהי. הרבה חברות שמחות על עלייה חד פעמית במכירות ויעצרו שם. אבל עבור אלה שרוצים לבנות עסק בר קיימא לטווח ארוך, הם צריכים להשקיע במאמץ המיתוג לטווח ארוך. זה כולל יצירת ערכי ותרבות של חברה כמו גם הצעות המוצרים או השירותים שלה. חברה תוציא כסף על מיתוג המוצרים או השירותים שלה על מנת להגדיל את המכירות, נאמנות לקוחות ושימור.

איך לבנות מותג לסטארט אפ עם תקציב נמוך?

מותג של חברה הוא הפנים של העסק שלה והחלטה על מותג היא החלטה חשובה שאין להקל בה ראש. מותג חזק ועקבי יעזור לך לבלוט על פני המתחרים שלך בשוק.

בניית מותג יכולה להיות יקרה וגוזלת זמן, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לבנות את המותג שלך עם תקציב מוגבל.

1) צור לוגו: לוגו הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר במיתוג מכיוון שהוא עוזר ללקוחות לזהות את המוצרים או השירותים של החברה שלך. זה גם יוצר ייצוג חזותי של הערכים והזהות של החברה שלך. אתה יכול לשכור מעצב מקצועי או להשתמש בתוכנת עיצוב חינמית כמו Adobe Illustrator כדי ליצור אותו בעצמך. רצוי להציע למעצב מקצועי ליצור את הלוגו שלך, כי יש לו יותר ניסיון וידע כיצד ליצור לוגו חסכוני.

2) צור סלוגן: סלוגן הוא חלק חשוב במיתוג מכיוון שהוא לוכד את ערכי החברה שלך או את הייעוד שלך בביטויים קצרים ובלתי נשכחים. אתה יכול להשתמש בסיסמאות אלה בחומר פרסומי ופרסומי כדי לעזור ללקוחות לזכור את המותג שלך. יכול להיות שקשה לעסקים קטנים להרשות לעצמם סופרים מקצועיים כדי ליצור סיסמאות קליטות, אבל אתה יכול להשתמש בתוכנה חינמית כמו Google Docs כדי לסעור מוחות בסלוגן שלך.

3) צור ספר מותגים: המיתוג שלך הוא זהות החברה שלך ומכיל את ההנחיות הבסיסיות לאופן שבו אתה רוצה להיות מוצג בשוק. רצוי שעסקים קטנים ייצרו מדריך מיתוג משלהם כדי שילכוד את כל המידע החשוב על החברה שלהם. אתה צריך ליצור ספר מותג כדי לבסס את היסודות של זהות החברה שלך.

4) צור מגרש מעליות: מגרש המעלית שלך הוא נאום קצר, מהיר ובלתי נשכח על מדוע לקוחות פוטנציאליים צריכים לקנות את המוצרים או השירותים שלך עבור העסק שלהם. חשוב לעסקים קטנים ליצור את זה כי זה עוזר להם לזהות את כל נקודות המכירה שלהם בזמן קצר מאוד, משהו שיהיה.

5) בדוק את האתר שלך: אם יצרת את האתר שלך, חשוב לבדוק אותו כדי לוודא שכל עמוד נטען כראוי ומתפקד כראוי. כל התוכן צריך להיות שם, כמו גם הפונקציונליות של כל עמוד. זה בסופו של דבר יעזור ללקוחות פוטנציאליים לדעת מה הם מקבלים כשהם מחליטים לרכוש ממך.

בחירת שם למותג

עכשיו שאתם יודעים מה זה מיתוג, צריך להמציא שם לתינוק החדש. הנה 10 טיפים לבחירת שם המותג שלכם כשזה מגיע לבניית החברה שלך, אתה מתחיל עם שם. מה בשם? ובכן, די הרבה בעצם. שם החברה שלך הוא כמו החתימה שלה, הדבר הראשון שאנשים רואים ושומעים כשהם באים במגע עם מה שאתה עושה.

אז בחירת השם הנכון היא חיונית. הנה 10 דברים שכדאי לחשוב עליהם כשאתה עובר תהליך של בחירת שם חברה.

1) חפש וודא ששם הדומיין אינו כבר נלקח

2) ודא שהשם קצר וקל לאיית

3) תחשוב על מה שאתה מנסה לומר עם השם

4) חשבו כמה סביר שאנשים יקשרו את החברה שלכם למשהו שלילי

5) זכור את ראשי התיבות בעת בחירת מילה

6) היזהרו ממותגים בעלי משמעויות דומות

7) בדקו סימנים מסחריים

8) ודא שהוא לא דומה מדי לחברה אחרת

9) וודא שאתה לא מפר סימן מסחרי

10) היזהרו מחברות בנישה מאוד דומה

הבנת מה זה מיתוג? עכשיו הגיע הזמן להתחיל לעשות. שלב ראשון זה לאפיין ולפצח את המותג שלך!

למי הוא מדבר, מה הוא פותר ואיך ובאיזה הקשר ידברו עליו?

אחר כך מתחילים לבנות את חלון הראווה של המותג. שזה אתר האינטרנט החדש של העסק שלך!

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.